0

Újévi fogadalmak

Újévi fogadalmak

Az újonnan induló év a legtöbb ember számára egyfajta szimbolikus új kezdetet is jelent, amely sok esetben bizonyos fogadalmakkal is együtt jár: fogyás, életmódváltás, több sport – a fogadalmak egyedi módon változnak.

Ez a hagyomány nem a modern kor divatos szokása. Egy több ezer évre visszatekintő tradícióról beszélünk, amely jócskán megelőzte a modern naptárak korát. Az idő mérése és múlása régen is hozzátartozott az emberek mindennapjaihoz és az új év eljövetele akkor is eseményszámba ment, ami ünneplést érdemel és megújulással jár.

Már az ókorban, Babilonban, később pedig a rómaiaknál is jellemző volt az újévi fogadalomtétel, ezt a tradíciót pedig a keresztények is átemelték, így őrződött az meg az évszázadok és évezredek során is, a civilizációk eltűnése után.

Miért is érdemes fogadalmat tenni?

Tedd a szívedre a kezed: igennel tudsz felelni arra kérdésre, hogy oly módon élsz, ami a javadat szolgálja? Vannak olyan szokások, amelyeket, ha magad mögött hagynál, akkor boldogabb és egészségesebb életet tudnál élni?

Ha úgy érzed, hogy fel tudnál sorolni néhány ilyen dolgot, valóban érdemes fogadalmat tenned újévkor és tartanod magad hozzá. Az elhatározáshoz szükséged lesz néhány dologra, úgymint akaraterőre, türelemre és kitartásra, sőt némely esetben segítségre is, hiszen a fogadalmak betartása nem mindig egyszerű.

Vegyük most sorra a legnépszerűbb fogadalmakat és hogy miként is tudod őket leginkább betartani:

  1. Rendszeres testmozgás, még több sport

A mozgás előnyeiről hosszú oldalakat lehetne írni, valószínűleg mindannyian tisztában is vagyunk ezzel, így ha reggel autóba ülsz munkába menet, majd egész nap az irodában vagy, este pedig hazavezetsz, hogy a tévé előtt ejtőzz és aztán lefeküdj aludni, akkor valószínűleg tisztában vagy azzal, hogy ezzel nem az egészséges életmódot támogatod.

Az alapvető fittséghez, általános egészséghez heti pár óra könnyed sport minimum szükséges, hogy izmaink mellett szívünket és vérkeringésünket is megdolgoztassuk kicsit. Annak érdekében, hogy a kezdeti izomláz és fáradtság ne szegje kedved, folyamatosan szoktasd magad hozzá a terheléshez, ne akarj két héten belül óriás változásokat elérni, mert azzal csak csalódást okozol magadnak.

Kezdd a futást rövidebb távval, a súlyzós edzéseket kisebb súllyal és csak azután emelj az „adagokon”, ha az jól esik a testednek.

  1. Egészséges étkezés

A másik legnépszerűbb fogadalom az „idén most már leadom azokat a kilókat és elkezdek egészségesebben enni”.

A korábban már említett fokozatosság elve itt is érvényes: ne kezdj azonnali éhezésbe, mert ezzel csak az úgynevezett jojó-effektust támogatod, tehát ha sikerül is megszabadulni a kilóktól, akkor akár a duplája is visszakerülhet rád a diéta után.

Ennek oka, hogy a szervezet érzékeli, hogy éhezel, így ha újra nagyobb mennyiségű táplálékot észlel, akkor raktározásba kezd, mert nem tudhatja mikor jön újabb éhezés.

Az életmódváltás nem sprint, hanem maraton: légy türelmes és meg lesz az eredménye! Haladj kis lépésekben és először is iktass ki minden rossz alapanyagot a konyhából és kezdj egy kb. 20% csökkentéssel, melyet testileg és lelkileg is könnyebben fogsz feldolgozni és haladj apránként hétről-hétre, egészen a célig.

A Freshland kínálatával mi is segítjük ezt a folyamatot: egészséges és tápanyagdús fogásokat kínálunk nektek minden héten, különböző kombinációkban, így az ebédedre vagy vacsorádra már nem kell gondod legyen. Kínálatunkat böngészve kényelmesen, akár előre meg tudod tervezni következő heti étkezéseid, mely az életmódváltás egyik legfontosabb lépése, hiszen aki tervez, az kevésbé lép a csalás útjára.
Lépj együtt velünk az életmódváltás útjára, nézz körül weboldalunkon: www.freshland.hu


Menü / Étlap

0 termék - 0 Ft

A kosarad üres!