0

Sport, mozgás? Határozottan igen!

Sport, mozgás? Határozottan igen!

A testmozgás szervezetünkre gyakorolt pozitív hatása jól ismert. Gyakorlatilag napi szinten találkozhatunk olyan tanulmányokkal, amelyek ezt bizonyítják, így erre egy evidenciaként tekintünk.

Ha még mindig a szkeptikusok vagy a lusták táborát erősíted, most 6 jó indokot hoztunk arra, hogy miért is érdemes belevágnod. Ha pedig már régóta a rendszeresen mozgók táborát erősíted, lesz miért megveregetni a vállad. J

  1. Jókedv

A testmozgás a legjobb szorongáscsökkentő aktivitás. Javítja a kedélyállapotot és elűzi a stresszt, de aktív depresszió esetén is hatásos. A hatásmechanizmusának alapja, hogy a jó hangulatért felelős szerotonin és az endorfinok felszabadulását idézi elő.

  1. Méregtelenítés

A vérkeringés fokozásával még több oxigén jut el a bőr egyes sejtjeihez. Testmozgás során fokozódik az izzadás, amely biztosítja, hogy a bőrön keresztül még több káros anyagtól szabaduljon meg a szervezetünk.

  1. Légzés

A rendszeres mozgás a tüdőnkre is kiváló hatással van: az eredmény a tüdőkapacitás nagy mértékű növekedése, amely a légzés javulásában mutatkozik meg.

  1. Erős szív

A szabályos időközönként végzett mozgás megerősíti a szív izmait, ezáltal egyenes arányban nő a szív teljesítőképessége és csökken a szív- és érrendszeri betegségek és a magas vérnyomás kialakulásának esélye is.

  1. Vérzsír

A vérben kétfajta zsírtípust különböztetünk meg: a HDL egy védőkoleszterin, az LDL pedig az általánosan emlegetett, „káros” koleszterin. Rendszeres mozgás hatására a jó koleszterinszintje kerül túlsúlyba a rosszal szemben, így a verőerek falain nem alakulnak ki plakkok, lerakódások és ezáltal egyre kevésbé lesz esély a vérrögök kialakulására.

  1. Vércukorszint

Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Ha mozgunk, az inzulin – az a hormon, amelynek kulcsszerepe van a vércukorszint szabályozásában - jobban ki tudja fejteni a hatását, így a vércukorszint ellenőrzés alatt tartható.

A hetente nagyjából 3-4 alkalommal végzett nagyjából 30 perces könnyű mozgás is nagyon jól hat az egészségünkre. A kulcs itt is a kitartás, amelyet úgy érhetünk el, hogy olyan mozgásformát keresünk, melyet élvezettel végzünk. Fontos megjegyezni, hogy mindig az életkorunknak, az egészségi és az edzettségi állapotunknak megfelelő mozgástípust válasszunk. Ha nem így teszünk, akkor előfordulhat, hogy sérülést szenvedünk, esetleg túlterheljük a szervezetünket, amely hosszú távon súlyos következményekkel járhat.

Használjuk ki a szezonok adta lehetőséget és töltsünk időt a szabadban: amennyiben lehetőségeink engedik ilyenkor nagyon kellemes kikapcsolódást nyújtanak a tipikus téli sportok, mint a síelés, a snowboardozás vagy a jégkorcsolyázás.

A sport előnyös hatásait természetesen ajánlott egészséges étrenddel is kiegészíteni: a Freshland ízgazdag, vitamindús és kalóriaszegény fogásai hosszútávon segítenek téged a legjobb formádban tartani. Honlapunkon az általad összeállított ételek mellett már a hozzájuk kapcsolódó tápanyag értékeket is megtalálod! Rendelj még ma!


Menü / Étlap

0 termék - 0 Ft

A kosarad üres!