0

A kesudió hatása szervezetedre – ezért fogyaszd!

A kesudió hatása szervezetedre – ezért fogyaszd!

A manapság oly divatos superfoodok, azaz szuperételek, azok a falatok, amelyek különösen kedvező hatást gyakorolnak testünkre és szervezetünkre, mivel tápanyagdúsak, tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, élelmi rostokkal, antioxidánsokkal. Rendszeres fogyasztásuk igazoltan jó hatással van az egészségünkre, közérzetünkre, valamint a betegségek preventív megelőzésében és kezelésében is aktív szerepet kapnak. Nem véletlenül nevezik őket a „természet ajándékának” is. A kesudió is ennek a VIP ligának a tagja.

Kevésbé allergén a dióhoz képest, allergiás reakciók inkább a gyerekek esetében fordulhatnak elő, de ez is ritka. Fogyaszthatjuk önmagában, müzlihez, salátákhoz vagy zöldséges ételekhez is kiegészítésként, extra ízként. Relatív gyorsan és könnyen puhul, így levesekhez vagy különféle ragukhoz is hozzáadhatjuk, esetleg, akár köretekhez is (bulgurhoz, rizshez, stb.), melyek például a közel-keleti és ázsiai konyhában nagyon elterjedtek.

Hogy miért is érdemes fogyasztani a kellemes, édeskés ízén túl? Most pontokba szedve foglaljuk neked össze a kesudió előnyeit!

  • Tele van energiával

Körülbelül 30 gramm kesudió 160 egészséges kalóriának felel meg, így a cukrokkal felturbózott müzliszeletek helyett remek alternatívát nyújt. Ha gyors energialöketre vágysz, egy adag kesudió hatása azonnal segít!

  • Csökkenti a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának kockázatát

Rendszeres fogyasztásával a szív- és érrendszeri betegségek, a magas koleszterinszint és vérnyomás, továbbá a túlsúlyhoz köthető egyéb megbetegedések esélye is csökkenthető.

  • Rossz koleszterin, most véged!

A kesudió képes a rossz, azaz az LDL-koleszterin szintjének csökkentésére és a jó, azaz a HDL-koleszterin szint növelésére. Ezt az ún. fitoszterol tartalmának köszönheti.

  • Segít a rák megelőzésében

A flavonolok egyik osztálya az ún. proanthocyanidin a kesudióban is megtalálható vegyület. Ez az anyag képes harcolni a rákos sejtek ellen, meggátolva, hogy azok osztódjanak. A proanthocyanidin a kesudió magas réztartalmával együtt száll szembe a rákos sejtekkel, így a kesudió hatása a rákkal szemben is bizonyított.

  • Csontjaink egészsége

A kalcium és a magnézium is nagyon fontosak a csontjaink egészségének fenntartásában, a kesudió pedig igen gazdag ezekben az ásványi anyagokban. Emellett pedig meg kell említsük a K-vitamint is, mely a fent említett ásványi anyagokkal együtt gátolja meg a csonttörést és a csontritkulást – a kesudió pedig ebben is bővelkedik!

  • Az agyunk normál működése

Az agy működésének alapja a zsírsavak megfelelő aránya. A diófélék – ideértve a kesudiót is tele vannak értékes zsírsavakkal, amelyek a kognitív funkciók mellett a hangulat szabályzását is jótékonyan befolyásolják. Az elégtelen zsírsav szint akár lelki zavarokhoz, szorongáshoz, depresszióhoz is vezethet.

  • Csodás haj és bőr

A kesudió zsírtartalma hidratálja és megóvja a bőrt az öregedéstől. A kesudió a zsírokon kívül rézben is gazdag, ahogy már említettük, amely a pigment és kollagén termelődésében játszik fontos szerepet. Ezek pedig üde, egészséges bőrt és dús hajkoronát eredményeznek.

  • Fogak és szájüregünk egészsége

A kesudió fogyasztása segít a fogíny és a fogak egészségének megőrzésében, ezek mellett a szájüregi pH-ra is pozitív hatása van. Rágcsálása fokozza a nyáltermelést, melyek semlegesítik az ún. Streptokok baktériumokat a szájüregben.

  • Egy igazi antioxidáns bomba

A kesudió antioxidánsokban is bővelkedik. Az antioxidánsok segítenek leküzdeni a szabad gyökök káros hatásait, ezáltal csökkentik az olyan betegségek kialakulásának esélyét, mint az Alzheimer-kór.

További érdekességek:

  • A kesudió eredete Brazíliához köthető, innen portugál hajósok segítségével váltott kontinenst a 16. században.

  • Neve a portugál „caju” szóból ered, amely magától termő diót jelent szó szerinti fordításban.

  • A kesudió igazából egy gyümölcsfa termése: a mag az ún. kesualma végén található. Ez az almatermés nem annyira nagy körben fogyasztott, főleg Afrikában és Brazíliában fogyasztják C-vitamin tartalma miatt.

  • A kesu héja számos irritatív anyagot tartalmaz, melyből legtöbbször fa lakkokat gyártanak.

  • A kesudióból vaj is készülhet, amely egy nagyon egészséges vegán alapanyag a konyhában. Számos édes és sós recepthez passzol. Ha nincs kedved a magok rágcsálásához, készíts belőle házi kesuvajat egy erős blender segítségével és kend péksüteményre vagy tedd bele kedvenc italodba, smoothie-dba, mely isteni íze mellett még a diétádat is támogatja.

A fentieket elolvasva, tehát válaszd a kesudiót bármelyik salátánkhoz extra összetevőként és tégy ezzel még többet egészségedért: www.freshland.hu

A cikkhez kapcsolódó termékek...


Menü / Étlap

0 termék - 0 Ft

A kosarad üres!